2008. 03. 09.

Megint pakolásba kezdtem. Találtam pár jó könyvet, és mélységesen fel vagyok háborodva, hogy egy Agatha Christie és egy Rejtő mellett hogy lehet egy Ron Hubbard! Milyen egyéniséget nélkülöző könyvkupac már ez?!?

Erről most az jutott eszembe, amikor voltam egyszer valami MLM bemutatón egy srác lakásában. Olyan 30 körül volt akkor a legény. A lakás teljesen oké lett volna, ha a könyvespolc nem villámangol és Ron Hubbard összessel lett volna megpakolva. Kissé egysíkú gondolkodásmódra utal az ilyen polc, nem?
Amúgy sem jó érzés olyan lakásba/házba belépnem, ahol egy fia könyv sincsen. Lelki szegénységre utal. (Az anyagiakon kívül persze, de azért azt lehet látni, hogyha valaki könyvtárból olvas, mert akkor is 1-2 könyv tuti lézeng majd a szobában valamerre.)
Amikor Franciaországban jártam egy családnál laktam egy teljes hétig. Egy viszonylag nagy házat mondhatott magának a család, de ha az összes könyvüket egy helyre vittük volna, akkor is belefért volna egy kisebb iskolatáskába. És persze ezek a könyvek túlnyomó többségükben szakácskönyvek voltak. Bár arra sosem jöttem rá, minek volt annyi belőle, amikor mindig ugyanazt a 3 féle kaját csinálták. Azért azt hozzá kell tennem, hogy a Larousse megvolt, de szerintem csak dísznek.
No meg az is milyen már, amikor valaki méterre (centire) veszi a könyveket, mert jól mutat egy sor piros szegélyű könyv a két Vasary kép között.
Tudom, hogy az ÉN polcom is szegényes egyesek szerint, mivel HP összes, Narnia, Micimackó és egyéb válogatott művekkel van tele, de ennek az az oka, hogy a többi könyvem nem fér oda. (Töri minden mennyiségben, angol [ofkórsz], még pár másik mese illetve dráma.) De legalább van!

A Biblia szerint boldogok a lelki szegények... Hát... itt lehet, de hogy tényleg övék lesz-e a mennyek országa, abban nem vagyok biztos.

De nem bírom, az emberi hülyeséget!

Nincsenek megjegyzések: