2008. 10. 05.

A mai nap termései

Sztee: A diploma nem a műveltség fokmérője, nem is lehet az.

Krisz: Gondolom általánosabb értelemben, direktben azért perc beszélgetés után be lehet sorolni, hogy valaki hova is sorolandó, ez elég gyakran sajnos tényleg erősen eltér a papíroktól. Kb. egy kezemen megszámolható azon nőknek a száma, akikkel eddig érdemben el tudtam beszélgetni "mélyebb" témákról is, diplomás volt közülük kb. egy.

Pasiknál tényleg kicsit erősebbnek tűnik a korreláció, de ezt a hölgyek reszortja megítélni.

Szacsoka:
Ez jó, ezzel már én is találkoztam. Az iskolázottsággal. Az egyik barátnőm már főiskolát végzett volt és újságíró volt, szóval tájékozottság feltételezve. Én - tipikus d3.gif - hallgató még csak harmadévesként találkoztam vele. Na nála tapasztaltam meg, hogy a papír nem egyenlő a tájékozottsággal. Az iskola által fejébevert dolgokat mondogatta, mintha felelne, de az, hogy lássa a fától az erdőt, már nem ment. Ő írta a saját véleményét, persze a lap által megadott kritériumoknak megfelelve.

Az én álláspontom az, hogy, ha a másik félnek fontos a papír, alapból hagyom és sajna egyre több nő ilyen. Ha nincs felsőfokú végzettséged, kocsid, házad, akkor mehetsz a levesbe. Bár azért szerencsére ellenpéldákkal is találkozom. De azért letud lombozni az előbb írt hozzáállás. Lemerném fogadni, hogy a legtöbb 25 alatti sorstársnak, akinek háza van, az nem saját erőből, hanem drágalátos szülőktől. De persze fel kell vágni az olyanoknak.

Kocsi is ilyen. A fogyasztásról szóló cikk hozzászólásai között olvastam, hoyg sokan igyekeznek takarékosan vezetni és olyan kocsit választani. De pár tag megmondta a másik(/sötét) oldal igazát: hiába eszik a kocsid 2litert csak, ha bele se ülnek a nők.

Bocsi a kirohanásomon, csak picit felkavarták lelkivilágom és itt tök jókat szoktam olvasni.


Kraken:
Na,

azért egy kicsit elszaladt veletek a ló, már elnézést. Én értem, hogy mire célzott Egoka, nem kell így élcelődni rajta. Szerintem igenis igaza van abban, hogy hasonló érdeklődési kör, korreláló műveltségi és intellektuális szint abszolút szükséges ahhoz, hogy működjön egy tartós kapcsolat. Ha ezek megvannak, elvileg rendben kellene, hogy menjenek a dolgok, azonban a társadalmi elvárások sokszor alátehetnek ennek, ezer és egy konfliktust, sértést, családi problémákat stb. tud okozni, hogy "de hát miért nincs egy valamirevaló diplomája?, rendes srác/lány, de csak egy....", és az ilyen megjegyzések, nézések bizony megmérgeznek lassan minden kapcsolatot. Nálunk otthon minidg benne volt a levegőben, nem mondták, de nem is volt soha kérdés, hogy felsőfokú (egyetemi) végzettséget kell szereznünk, persze ehhez megkaptuk a szükséges, gyakran erő feletti támogatást is.

((Érzem, egy-kettőre én leszek az értelmiségieskedő sznob nagyarc))


Kissé más szemszögből:

És miért baj, hogy neki ez fontos...? Már elnézést, de úgy estetek neki, mintha urambocsá irigyek lennétek valamire (a diplomásokra), az ilyen heves reakció mindig gyanús.
Gondoljatok bele, miért van rengeteg orvos+orvos és jogász+jogász kapcsolat, hmm? Mert egész egyszerűen sokkal könnyebb megtalálni a közös hangot, témát, valamint a kívülállókkal egyszerűen nem lehet a napi dolgokat megbeszélni, mert egyszerűen nem értik/érdeklik őket.
Csendben megjegyzem, aki nem csinál végig egy (erősebb) felsőoktatási intézményt, annak egyszerűen hiányzik az életéből a "lelki húsdarálás, de mégis megcsináltam, és csak egy kissé sérültem az eljárás alatt" élménye (persze ez nem feltétlenül jó, de mégis többlet).

De talán hagyjuk is ezt a témát, mert nem ide való vagy nyissunk egy újat a Szigetben: Diplomások: beképzelt köcsögök vagy megtévesztett, önhitt hülyék? címmel ^^.

Folytatás.

Végre valaki részben értette, hogy mit írtam. Sok idióta beképzelt majom. Róluk beszéltem? NEM. Akkor mi a faszért írnak úgy, mintha igen. Azt írtam, hogy nekem mi a fontos. Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy honnan olvasták azt ki, hogy a nem diplomás egyedek annyit érnek, mint a kutyakaki a cipőmön? Bár ezek után, hiába is diplomás egy résztük, ők tényleg annyit érnek.

Nincsenek megjegyzések: