2009. 04. 16.

Szarajevó - Budapest

Hajnali 5-kor keltünk, hogy időben el tudjunk indulni és haza is érjünk még aznap, mivel kellett egy nem kis kitérőt tenni Szabadka felé, hogy leadhassuk a szálláshelyünk kulcsát, annak, aki volt olyan kedves és látatlanban kölcsönadta nekünk.

Szerencsénk volt, míg ott voltunk nem esett csak egy kis eső, viszont az indulásunkra való tekintettel elkezdett havazni. Vékony fehér réteg fogadott a csípős reggelen, amikor 7-kor elkezdtünk pakoltunk kifelé a kocsiba, még épp csak derengeni kezdett. Negyed 8 magasságában indultunk el.

Amint kiértünk a városból, már világos volt. Szarajevó határában megálltunk, hogy szedjek pár szép követ emlékbe. Sikerült is belelépnem egy nagy kupac kakiba. :( De azért szereztem köveket.

Hegyre föl, hegyről le vezetett az út, amúgy gyönyörű volt a havas táj. Mondjuk hó csak olyan 1000 méter felett volt (legalábbis a GPS ilyen magasságot írt ki). Lassan mentünk a kanyargós hegyi utakon a Ladával. Egyszer megálltunk hógolyózni is.

Szép az a rész, szerencsére nem nagy a forgalom sem.

Északabbra egyre szebb idő lett. Megálltunk és megcsodáltuk Péterváradot és a várból a Dunát. A Vár nagy része amúgy most egy szálloda és étterem, de azért van benne egy múzeum is, ami persze pont akkor volt zárva, amikor odaértünk.

Átkeltünk a Dunán és megnéztük Újvidék főterét, ahol végülis egy McDonald's-ban ettünk valamit.

Már besötétedett, mire megérkeztünk Szabadkára. Leadtuk a kulcsot, politizáltunk kicsit a helyiekkel. Eh, részeg emberrel nem sok értelme van beszélni...

Hamar átkeltünk a határon és irány Pest. Sajnos út közben elcsaptunk egy rókát, a rendszámtábla és a lökhárító no meg szegény állat sínylette meg a dolgot.

Fél 11 magasságában értünk haza, nagyon fáradtan.